هما سال گذشته 67 میلیارد تومان و امسال 85 میلیارد تومان ضرر داده است
تاریخ : دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:,
نویسنده : علیرضا فوادیان

 مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در نشست خبری صبح امروز خود در محل نمایشگاه راه و شهرسازی به تشریح مشکلات این شرکت در زمینه اعمال تحریم های بین المللی بررسی صنعت هواپیمایی ایران و نیز اقدامات این شرکت برای غلبه بر این تحریم ها پرداخت.
به گزارش خبرنگار تین نیوز فرهاد پرورش گفت: ناوگان هما تماماً دارای هواپیماهایی است که متعلق به کشورهای غربی است در نتیجه خرید هواپیمای و تعمیر هواپیماهای قدیمی، بسیار مشکل است اما با تلاش پرسنل فنی و متخصصین هما تاکنون توانسته ایم به این مشکلات تا اندازه بسیار زیادی غلبه کنیم.
وی در زمینه سوخت رسانی به هواپیماها در سفرهای خارجی شان با اشاره به این مسئله که بعد از تصویب قطعنامه 1929 بسیاری از شرکت های سوخت رسان قراردادهای سوخت رسانی به هواپیماهای ما را قطع کردند، افزود: حتی در بعضی از نقاط میانی یعنی نقاطی غیر از کشورهای مقصد که ما برای دریافت سوخت به آنجا می رفتیم آنان نیز به ما سوخت ندادند. البته این مسئله در رابطه با کشورهای اروپایی اتفاق افتاده است که در حال حاضر 13 کشور اروپایی به ما سوخت نمی دهند و ما تاکنون خوشبختانه این مشکل را با کشورهای خاور دور و خاورمیانه نداشته ایم.
وی ادامه داد: کشورهای غربی و در راس آن امریکا تمامی تلاش خود را برای ایجاد اختلال در عملکرد ما به عمل می آورند از جمله؛ تمامی گلوگاه های ورود قطعات به داخل کشور را قطع می کنند و اگر منفذ ورودی جدیدی نیز پیدا کنند آن را نیز قطع خواهند کرد.
در همین رابطه با فشاری که به واسطه قطعنامه 1929 از طرف آمریکا به یاتا وارد شده است تمامی حساب های بانکی واسطه ای ما در کشورهای اروپایی مسدود شده است و این کار یعنی این که آژانس های ما در اروپا نمی توانند برای شرکت هما بلیت به فروش برسانند. 
وی افزود: یاتا اخیرا" بنا به گفته خودش ، کار ما را تعلیق کرده است که البته در گفتگویی که شخصا با دبیر کل یاتا داشتیم وی اعتراف کرد که این کار به واسطه فشار دولت آمریکا به وجود آمده است .
پرورش در ادامه صحبت هایش به این مسئله اظهارداشت: با وجود این اقدامات و فشار تحریم ها ما توانسته ایم تاکنون با کمک متخصصین داخلی از هواپیماهای فوکر و ایرباس که از حدود 18 الی 19 سال پیش خریداری شده اند و با توجه به نو بودنشان احتیاج به سرویس های خاص نداشته استفاده کنیم و در همین حال موفق شدیم در سال 2011 سه تائیدیه از یاتا در زمینه های آموزش مهمانداری، آموزش کالاهای خطرناک و ایمنی دریافت کنیم.
وی در رابطه با مسئله فروش سهام هما در بورس با اشاره به اینکه عرضه سهام هما برای بار دوم ارائه شده است، اضافه کرد: این بار 10درصد از ارزش سهام کم شده است.
وی در ادامه این نشست خبری درمورد وضعیت شرکت هواپیمایی ملی ایران (هما) به نکات زیر اشاره کرد: هما پیش از انقلاب یک شرکت دولتی بود اما به صورت صد درصد خصوصی اداره می شد به اعتقاد من شرکت هما نمی تواند در چارچوب قوانین دولتی، کارآیی لازم را داشته باشد و اگر هما بتواند با قوانین تجارت و به صورت یک شرکت بازرگانی اداره شود فرآیند اداره شرکت بسیار سهل تر و روانتر خواهد بود.
پرورش تاکید کرد: شرکت هما یک شرکت بزرگ محسوب می شود ما هم اکنون به 25 شرکت خارجی در پروازهای داخلی سرویس می دهیم.
وی گفت: پس از آن مسائلی که در رابطه با موضوع تحریم ها از سوی یاتا به ما در بخش مالی تحمیل شد با شرکت های هوایی که به ایران پرواز داشتند و با ما کار می کردند قرارداد دو جانبه امضاء کردیم که بتوانیم مشکل تحریم در بخش مالی را حل کنیم. 
وی افزود: به دلایل متفاوت از جمله، وجود قوانین دولتی در نحوه اداره این شرکت، هم اکنون هما زیان ده است. به طوری که ما در سال گذشته 67 میلیارد تومان و امسال 85 میلیارد تومان ضرر داده ایم اگر تکالیف زیادی که از سوی دولت بر دوش ما گذاشته شده است، برداشته شود و شرکت به شکل بازرگانی اداره شود هما ظرف چند سال آینده از یک شرکت زیان ده به یک شرکت سودآور تبدیل خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
مرجع هوانوردی ایران و جهان. امید وارم توانسته باشم به شما کمک کنم. با ارسال نظر جهت بهتر شدن وبلاگ به من کمک کنید.

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مرجع هوانوردی و هوافضای ایران و جهان و آدرس airplane.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید